eller bygger k

Pentru noii veniti.

eller bygger k

Postby Labi1994 » 13 Aug 2019, 11:56

Ovanst?ende strategi ?r ocks? den som f?respr?kas av m?nga barfota l?pare. De kommer ofta att rekommendera dike-skor fullst?ndigt, och l?ta kroppen f? tid att arbeta p? v?g in i den nya stilen l?ngsamt. Adidas Superstar Damen Tanken ?r att genom att g? barfota, kommer dina f?tter och ben att ber?tta n?r de har f?tt tillr?ckligt p? en given k?rning, och du m?ste lyssna p? din kropp och f?rse dig sj?lv med r?tt m?ngd vila som beh?vs f?r att ?terh?mta sig. Det ?r ett till synes effektivt tillv?gag?ngss?tt som flera av mina www.tamarastein.co.uk barfota v?nner har anv?nt med bra resultat, men heltid barfota ?r inte en metod som jag har f?rs?kt, s? jag kommer att l?mna det nu.
Jag b?r till?gga att ovanst?ende tillv?gag?ngss?tt inte n?dv?ndigtvis g?ller bara att g? minimalistisk eller barfota. Varje g?ng du byter skor uts?tter du troligen din kropp f?r en n?got annan upps?ttning av krafter, och av denna anledning b?r till och med denna typ av ?verg?ng g?ras l?ngsamt. Arbeta en ny sko i dina k?rningar i m?tt, och anv?nd den inte i 20 miler vid din f?rsta time out (lita p? Adidas NMD Damen mig, jag har gjort det, och det var inte vackert). En annan potentiellt effektiv metod f?r att undvika repetitiva ?veranv?ndningsskada ?r den som Lam diskuterade i podcasten som n?mnts ovan, och den som jag f?r n?rvarande tr?nar sj?lv - roterande skor. Jag har tur med att jag skriver tillg?ng till m?nga Nike Air VaporMax Dames skor n?r jag skriver den h?r bloggen, och jag roterar mina skor n?stan dagligen. Jag t?nker att varje sko kommer att stressa min kropp p? n?got annorlunda s?tt med tanke p? den strukturella sminkningen (saker som h?lh?jd, d?mpningstjocklek osv.), Och d?rmed kan roterande skor hj?lpa mig att undvika att utveckla upprepade ?veranv?ndningsproblem. Jag har inget riktigt s?tt att s?kert veta att det h?r h?nder, men min k?ft ?r att genom att flytta stresspunkter n?r jag varierar skodon blir mina ben och f?tter starkare och mer skadebest?ndiga runt omkring. Det verkar ha fungerat f?r mig hittills, och jag kommer att beskriva ett personligt exempel nedan som verkar st?dja denna logik. ?ven om jag inte har lidit n?gon allvarlig skada sedan jag blev en h?gre k?rstr?cka har jag haft min andel av mer mindre v?rk och sm?rta (jag tvivlar p? Nike Roshe Run Mujer att det finns n?got s?tt att verkligen undvika dessa). Ofta uppt?cker jag att dessa intr?ffar n?r jag h?ller mig till en viss sko under en l?ngre tid, eller bygger k?rstr?cka f?r snabbt p? en sko som min kropp inte har anpassat sig till. I n?stan alla fall har jag uppt?ckt att jag genom att medvetet v?lja en sko Adidas Superstar Mujer p? efterf?ljande l?per som har en n?got annorlunda strukturell smink kan forts?tta att springa och sm?rtan f?rsvinner. I grund och botten ?r det jag tror att h?nder att jag vilar den anstr?ngda platsen med en sko som koncentrerar sp?nningar i ett annat omr?de. Som exempel k?rde jag den senaste sommaren mycket mer ?n jag brukade i Vibram Fivefingers. Som n?mnts ovan hade jag byggt min k?rstr?cka upp till en l?ng k?rning p? 15 i Vibram Bikilas utan n?gra stora problem. Den l?ngsiktiga ?kningen av k?rstr?cka var dock ganska Asics Gel Lyte 5 Femme snabb, vilket fick mig att akuta uppm?rksamma k?nslor av obehag. F?r ungef?r en och en halv m?nad sedan bar jag min Vibram KSO f?r en h?rd 5 miler - n?sta dag k?nde jag lite obehag under mitt andra metatarsalhuvud p? min h?gra fot och en v?rk i h?len p? v?nster sida, som omedelbart fick mig fruktar plantar Nike Air Huarache Damen fasciitis. B?da dessa oroade mig mycket. Mitt svar var att f?lja ovanst?ende logik och ta lite tid - inte fr?n att springa utan fr?n Vibrams. Jag avslutade mitt b?sta l?nga lopp p? ?ret i Nike Free Run +: s bara tv? dagar senare (de har lite mer en h?luppbyggnad och mycket mer kudde), och efter en veckas l?pning i Nike och Saucony Kinvara sm?rtan var borta. Jag tappade inte n?gon k?rstr?cka i f?rberedelserna f?r mina Fall-maraton. Jag lyckades min f?rsta BQ i mitt f?rsta h?stmaraton, till vilket jag ger benstyrkan som jag Nike Air Max 270 Homme fick fr?n Vibram med mycket kredit, och ?r nu tillbaka till att springa i Vibram utan mycket problem (f?rutom ?mma kalvar ?terigen - fantastiskt hur snabbt de ?terg?r till ) .Visserligen, vad jag gjorde i exemplet ovan var att lyssna p? min kropp. Ingen av de sm?rta som jag k?nde var allvarliga, men jag t?nkte Nike Air Max 90 Hombre inte trycka p? det eftersom jag ?r medveten om vad n?gon av dessa sm?rta kunde ha blivit om jag hade fortsatt att pl?ja igenom med min Vibram-k?rning (metatarsal stressfraktur och plantar fasciitis ). Eftersom jag inte ville riskera att bli p? sidan i veckor eller m?nader, valde jag att byta skor, och det fungerade som en charm.
Labi1994
[Ultimate Gamer]
[Ultimate Gamer]

Return to Welcome